HARMONOGRAM REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021, w tym terminy postępowania rekrutacyjnego, składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych. Ustalony przez Ministra Edukacji Narodowej harmonogram postępowania rekrutacyjnego do szkół dla młodzieży dostosowany został do zmienionego terminu przeprowadzanych egzaminów ósmoklasisty, w tym terminu wydania zaświadczenia o wyniku tego egzaminu przez okręgowe komisje egzaminacyjne.
Wnioski o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych
Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać w dwóch etapach:
od 15 czerwca do 10 lipca br. – termin na złożenie wniosku i uzupełnienie go o świadectwo ukończenia szkoły.
od 31 lipca – do 4 sierpnia br. – termin na uzupełnienie wniosku o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz na zmianę przez kandydatów wniosków o przyjęcie, w tym zamianę szkół, do których będą kandydować.
Od 15 do 22 czerwca br. będzie można składać wnioski do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji, a także szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych.
Terminy uzupełnienia wniosków
Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej należy uzupełnić:
do 10 lipca br. – o świadectwo ukończenia szkoły,
do 4 sierpnia br. – o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych ogłoszone zostaną 12 sierpnia 2020 r.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki mogą być przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) może odbywać się za pomocą stron internetowych tych jednostek.
Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej
Od 13 do 18 sierpnia br. w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego. Należy to zrobić, jeśli dokumenty te nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe chodzi również o zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
W przypadku braku możliwości przedłożenia takiego zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub pełnoletni kandydat informują o tym dyrektora szkoły w terminie do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00. Należy wtedy wskazać przyczynę niedotrzymania terminu. Wówczas zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do 25 września 2020 r.
Nieprzedłożenie do 25 września 2020 r. zaświadczenia lub orzeczenia będzie równoznaczne z rezygnacją z kontunuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – w oddziale realizującym kształcenie w zawodzie, do którego został przyjęty.
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych ogłoszone będą 19 sierpnia 2020 r.
Dodatkowe rozwiązania ujęte w harmonogramie
Harmonogram uwzględnia również terminy przewidziane na czynności sprawdzające, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe oraz czynności przewidziane w postępowaniu odwoławczym, o których mowa w art. 158 ust. 6-9 ustawy – Prawo oświatowe.
W postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021 odstąpiono od przeprowadzania postępowania uzupełniającego z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia tego postępowania z zachowaniem terminu przewidzianego w prawie (w art. 161 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe), tj. do końca sierpnia roku poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
W przypadku kandydatów do szkół ponadpodstawowych, którzy nie zostaną przyjęci do szkół dla młodzieży w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021, o przyjęciu do tych szkół będzie decydował dyrektor szkoły, podobnie jak to było w poprzednich latach (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).
Za zapewnienie miejsca w szkole ponadpodstawowej wszystkim realizującym obowiązek nauki dzieciom i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu odpowiada rada powiatu (zgodnie z art. 39 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe).
Konsultacje dotyczące projektu harmonogramu
Od 8 do 13 maja br. przeprowadzono konsultacje zewnętrzne dotyczące projektu terminów postępowania rekrutacyjnego, terminów składania dokumentów do klas I szkół ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół ponadpodstawowych (o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe), z wyjątkiem szkół policealnych, branżowych szkół II stopnia oraz liceów ogólnokształcących dla dorosłych na rok szkolny 2020/2021.
Otrzymaliśmy uwagi od ponad 200 podmiotów, w tym osób prywatnych, nauczycieli, rodziców, samorządów, dyrektorów szkół i placówek, a także kuratorów oświaty. Wszystkie uwagi zostały szczegółowo przeanalizowane, a część z nich, po ich uwzględnieniu, wpłynęła na ostateczny kształt harmonogramu. Dziękujemy za zainteresowanie konsultacjami i współpracę przy konstruowaniu terminarza.
Terminy postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 do szkół dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia oraz szkoły policealnej będą ogłaszane przez właściwego kuratora oświaty.
Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej
W związku z podanym przez Premiera RP Mateusza Morawickiego komunikatem o możliwości otwarcia żłobków i przedszkoli od 6 maja, informuję Państwa, że obecnie analizowane są rozporządzenia z dnia 29 kwietnia oraz wytyczne Ministerstw i Głównego Inspektora Sanitarnego, które określają warunki, jakie muszą zostać spełnione w danej placówce, by zapewnić bezpieczeństwo zarówno dzieci, jak i pracowników. Ze wstępnej oceny wynika, że nie ma możliwości otwarcia Gminnego Żłobka w Psarach oraz przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie gminy Psary do 8 maja. Ostateczna decyzja o otwarciu wspomnianych placówek zostanie podana do wiadomości publicznej 7 maja.
Komisja Rekrutacyjna po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym przedstawia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka oraz lista kandydatów przyjętych i nieprzyjetych do Szkoły Podstawowej im. Alfreda Szklarskiego wchodzących w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie.
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE IM. KUBUSIA PUCHATKA W SARNOWIE
Po weryfikacji przez Komisję Rekrutacyjną wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola oraz wniosków o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej w poniższych linkach przedstawiamy listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do:
- Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka,
- Szkoły Podstawowej im. Alfreda Szklarskiego
wchodzące w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie.
W dniach od14 kwietnia 2020r. do 21 kwietnia 2020r. - (PRZEDSZKOLE) iod 14 kwietnia 2020r. do 23 kwietnia 2020r. - (SZKOŁA) należy złożyć drogą elektroniczną pisemne oświadczenie rodzica kandydata o woli przyjęcia dziecka do Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka w Sarnowie lub Szkoły Podstawowej im. Alfreda Szklarskiego w Sarnowie. Złożenie oświadczenia jest jednoznaczne z wyrażeniem woli udziału w procesie rekrutacji.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W związku z zaistniałą sytuacją świetlica szkolna dołącza się do zdalnego nauczania. Wychowawcy świetlicy służą wsparciem i pomocą. Przez system Librus przesyłamy różne propozycje spędzania czasu (m.in. zabaw rodzinnych, prac plastycznych, łamigłówek, kolorowanek, gier, zabaw ruchowych). Uczniowie chętnie dzielą się zdjęciami swoich prac, oto przykłady kilku z nich dotyczących tematyki świątecznej, ogólnopolskiej akcji kartka dla medyka oraz czytelnictwa.
Zajęcia terapeutyczno-relaksacyjne „Szkoła sukcesu”
W roku szkolnym 2019/20 zajęcia terapeutyczno-relaksacyjne prowadzone są dla dwóch grup. Pierwszą tworzą uczniowie z klasy pierwszej, natomiast drugą uczniowie z klas piątych oraz szóstych. Zajęcia mają na celu stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka, rozwijanie funkcji motorycznych, sprawności manualnej, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, percepcji wzrokowej, funkcji słuchowo- językowych. Ważnym elementem pracy z uczniami jest relaksacja, podczas której uczeń odprężą się i rozluźnia. Ćwiczenia relaksacyjne pomagają rozładować przeżywane przez dziecko emocje. W zależności od potrzeb, pomogą dziecku wyciszyć się. Relaksacja jest ważnym elementem radzenia sobie ze stresem, który przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu. Podczas zajęć korzystamy z materiałów zakupionych w ramach programu „Szkoła sukcesu”. Wszystkie wymienione formy pracy są realizowane w formie zabawy. Uczniowie wykorzystując historyjki obrazkowe (3,4,6,8-elementowe) doskonalą myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo poprzez tworzenia własnych opowieści. Dużym zainteresowaniem cieszy się wykonywanie znanych utworów na rurkach „Bum, bum”, gdzie przez chwile dzieci stają się częścią małej orkiestry. Zajęcia ruchowe z chustą również wzbudzają pozytywne reakcje, tym bardziej, że odbywają się na powietrzu. Podczas chłodniejszych dni zdecydowaliśmy się na relaksację na dywanie.
W związku z zagrożeniem KORONAWIRUSEM i ogłoszeniem stanu epidemi w Polsce od 16.03.2020 - 26.06.2020r. Szkoła Podstawowa im. A. Szklarskiego w Sarnowie i Przedszkole Publiczne im. K. Puchatka są zamknięte dla interesantów.
W trosce o nasze wspólne zdrowie prosimy o ograniczenie do minimum osobistego załatwiania spraw na terenie szkoły. Do dyspozycji pozostaje telefon, dziennik elektroniczny oraz e-mail.
W WAŻNYCH SPRAWCH PROSIMY O KONTAKT:
TEL. 32 267 22 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UWAGA !!!
Od 16.03.2020r. - 27.03.2020r. - wnioski o przyjęcie do przedszkola na rok szkolny 2020/2021
i od 16.03.2020 r.- 30.03.2020r. wnioski o przyjęcie do klasy I na rok szk. 2020/2021
można przesyłać pocztą tradycyjną lub w postaci skanów
drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z powodu zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w naszych szkołach, wskutek obecnej sytuacji epidemiologicznej w naszym kraju, kontakt pomiędzy uczniem a nauczycielem odbywa się w sposób zdalny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego oraz edukacyjnych platform internetowych jak np. epodreczniki.pl. Istnienie Internetu dostarcza nam całą plejadę możliwości poznawania świata, komunikowania się z innymi, zdobywania wiedzy oraz rozrywki. Niesie jednak też ze sobą potencjalne zagrożenia.
Pierwszy typ zagrożeń opiera się na technicznym działaniu samego Internetu oraz systemu komputerowego jakiego używamy. Mówię tutaj o wirusach komputerowych i trojanach, których działania mogą pozbawić nas danych przechowywanych na komputerze, haseł, a co za tym idzie dostępów do naszych miejsc w sieci, poczty elektronicznej, a nawet środków finansowych zgromadzonych na naszym koncie bankowym, obsługiwanych często właśnie zdalnie poprzez komputer i internet. Drugi typ zagrożeń z kolei jest bardziej ludzki. Użytkownicy Internetu mogą paść ofiarą oszustwa, cyberprzemocy, szerzenia nienawiści, mogą natknąć się też na pornografię.
Jako zwykli użytkownicy sieci możemy zabezpieczyć się, chociaż częściowo, przed tymi zagrożeniami.
Postaram się w kilku punktach wymienić o czym należy pamiętać by ustrzec się przed nimi.
Przeciwdziałaj zagrożeniom działań systemu komputerowego
Używaj legalnego oprogramowania i systemu operacyjnego. Wiele dostępnych obrazów systemu operacyjnego, ze złamanymi zabezpieczeniami posiada tzw. „backdoory”, luki wykorzystywane przez złośliwe oprogramowanie.
Aktualizuj swój system operacyjny, sterowniki i oprogramowanie. Aktualizacje naprawiają błędy systemu oraz eliminują różne luki.
Zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj jego bazy wirusów.
Ściągaj programy zawsze ze strony jego twórców/producenta.
Nie otwieraj załączników pocztowych i linków do miejsc w sieci od nieznanych nadawców. Jest to najczęstsza przyczyna infekcji trojanem lub szkodliwym skryptem.
Czytaj ze zrozumieniem treści okien instalacyjnych i tego co akceptujesz.
Nie podawaj osobom trzecim haseł do swoich kont lub programów. Nigdy żaden administrator danego systemu nie poprosi cię o podanie hasła np. do dziennika elektronicznego! Każda taka prośba to próba wymuszenia hasła.
Nie używaj takiego samego hasła na wielu portalach. Wystarczy, by jeden portal został „shakowany”, spowoduje to najczęściej utratę innych kont, gdzie takie samo hasło było użyte.
Przeciwdziałaj zagrożeniom w sieci Internet
Bądź anonimowy! Nie podawaj swoich danych osobowych, ani numeru telefonu na nieznanym czacie, forum lub w rozmowie z nieznajomym. Nie każdy w sieci jest tym za kogo się podaje.
Nie umawiaj się sam na spotkanie z kimś poznanym w sieci.
Nie upubliczniaj nieznajomym swoich zdjęć, nie udzielaj zbyt wielu informacji na swój temat.
Wszelkie próby zastraszania, czy cyberprzemocy zgłaszaj rodzicowi lub wychowawcy. Nie odpowiadaj na zaczepki.
Jako rodzic/opiekun monitoruj jakie strony internetowe ogląda twoje dziecko. Istnieją programy blokujące treści z przemocą lub pornografią oraz systemowe narzędzia kontroli rodzicielskiej, jednak rozmowa z dzieckiem, wzajemne zaufanie i jasne zasady korzystania z sieci też są dobrym rozwiązaniem.
Ustal ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem komputera. Utrata kontroli nad czasem spędzanym w sieci czy w grze komputerowej przeistacza się szybko w uzależnienie.
Monitoruj w co gra twoje dziecko! Symbole kategorii wiekowych PEGI powinny jasno odpowiedzieć na twoje pytanie, czy dana gra jest dla twojego dziecka.
Poniżej wstawiam odnośniki do bardziej obszernych poradników, gdzie znajdziecie Państwo nie tylko dokładniejsze opisy zagrożeń ale i porady jak uzyskać w razie problemów pomoc.
W związku z zaistniałą sytuacją i ogłoszeniem stanu epidemicznego w Polsce oraz zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach jesteście zobowiązani do logowania się do dziennika elektronicznego. Nauczyciele przesyłają Wam przez dziennik treści i zadania do pracy zdalnej.