Aktualności
Warsztaty "Techniki skutecznego uczenia się"
23 kwietnia uczniowie klasy 7a i 8a uczestniczyli w warsztatach "Techniki skutecznego uczenia się" w ramach programu "PROJEKTOR”.
W Akademii Pana Kleksa
10 kwietnia klasy pierwsze odwiedziły Bajkę Pana Kleksa. Uczniowie brali udział w poszukiwaniu zaginionych przedmiotów Pana Kleksa, które ukrył gdzieś Bebok. Mieli okazję do doskonałej zabawy i zapoznaniem się z przygodami mieszkańców Akademii. Wzięli udział w warsztatach naukowych oraz bawili się w podwójnej krainie. A wszystko to pod czujnym okiem Adasia Niezgódki.
Akcja ,,Żonkile"
Szkoła Podstawowa im. Alfreda Szklarskiego w Sarnowie wzięła udział w akcji społeczno – edukacyjnej "Żonkile”. Akcja organizowana jest przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Ma na celu propagowanie wiedzy na temat powstania w getcie warszawskim. Żonkil stał się symbolem pamięci wydarzeń z wiosny 1943 r. dzięki ostatniemu przywódcy zrywu Markowi Edelmanowi, który co roku składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta w rocznicę wybuchu powstania.
Jej celem jest przede wszystkim upamiętnienie tej rocznicy i uświadomienie uczniom, że stolica jest miastem dwóch powstań – warszawskiego i powstania w getcie oraz upamiętnienie bohaterów, którzy walczyli w kwietniowym zrywie.
Nauczyciele wraz z uczniami i uczennicami upamiętniając rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim obejrzeli projekcje filmowe przygotowane odpowiednio do każdej grupy wiekowej.
Projekt Młodzi Głosują w ZSP nr 2 w Sarnowie
Projekt „Młodzi Głosują”- Wybory Prezydenckie 2025 organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, wpisuje się w realizacje priorytetów ministerstwa zaplanowanych na rok szkolny 2024/2025.
Projekt ten to lekcja demokracji w praktyce.
Celem projektu jest zwiększenie uczestnictwa młodych ludzi w życiu publicznym w tym zachęcenie ich do świadomego udziału w wyborach poprzez:
- Umożliwienie młodym udziału w wyborach szkolnych i oddaniu głosu na konkretnego kandydata;
- Dostarczanie informacji na temat procedur demokratycznych i znaczenia wyborów;
- Zaangażowanie w działania na rzecz wysokiej frekwencji wyborczej;
- Udział uczniów w szkolnej symulacji wyborów (Szkolne Wybory): 8 maja 2025r.
Projekt edukacyjny „Młodzi głosują” jest prowadzony według następującej zasady:
przestrzeganie neutralności politycznej we wszystkich działaniach „Młodzi głosują”. Projekt to akcja edukacyjna i obywatelska, zachęcająca wyłącznie do udziału w wyborach.
Uczestniczki i uczestnicy nie tylko zagłosują podczas symulacji wyborów prezydenckich w szkole, ale poprzez własne działania, dowiedzą się więcej o kompetencjach Prezydenta RP i jego roli w ustroju politycznym Polski. Całość działań pozwoli im lepiej zrozumieć, jak wybory polityczne wpływają na nasze codzienne życie i poznać sposoby na stworzenie skutecznej kampanii społecznej.
Do zespołu nadzorującego przebieg projektu w szkole zgłosili się uczniowie klasy 7b, jednak w działaniach pomocniczych mogą brać wszyscy chętni uczniowie.
Udział w głosowaniu 8 maja 2025r. zarezerwowany jest dla uczniów klas: V, VI, VII, VIII
Cała społeczność uczniowska zyska okazję, by tak jak dorośli, oddać głos na swojego kandydata.
Zadania projektu:
- Przeprowadzenie zajęć w ciekawej formie przedstawiających kompetencje Prezydenta RP.
- Zorganizowanie szkolnej kampanii profrekwencyjnej.
- Zorganizowanie szkolnej symulacji wyborów prezydenckich-8 maja 2025.
- Dodanie relacji z wyborów i kampanii na platformę „ Młodzi głosują”
Koordynator projektu: Małgorzata Borowiecka
Wizyta młodzieży w Muzie
26 marca 2025 roku, klasy IV-VIII miały przyjemność uczestniczyć w przedstawieniu muzycznym pt. "W 80 dni dookoła świata" w Sali Widowiskowo-Koncertowej "Muza" im. Władysława Szpilmana w Sosnowcu.
To wydarzenie zrobiło na uczniach ogromne wrażenie! Kolorowa dekoracja oraz dynamiczne dialogi przeplatane piosenkami sprawiły, że przenieśliśmy się w podróż dookoła świata.
Z pewnością na długo zapamiętamy te emocje i wrażenia!
Lektura w formie escape room
We wtorek sala 17 zamieniła się w escape room. Uczniowie podzieleni na zespoły przystąpili do nietypowego podsumowania lektury „Latarnik”. Młodzież rozwiązywała zadania z mapą, z taśmą czasu, tekstem. Na podstawie przygotowanych przedmiotów, zdjęć, narzędzi uczniowie uzupełniali życiorys Skawińskiego, którego losy były niezwykle bogate. Następnie uczniowie przypomnieli sobie zasady interpunkcji oraz musieli zredagować ogłoszenie. Widać, że taka forma utrwalania wiadomości z lektur obowiązkowych jest atrakcyjna dla uczniów i powoduje ich zaangażowanie w lekcje. Wszystkie grupy ukończyły zabawę z pozytywnym wynikiem.
Wyjazd klas drugich do teatru
W dniu 10 marca uczniowie klas drugich uczestniczyli w spektaklu pt.: ,,Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek". w Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie. Kolorowa scenografia, pomysłowe stroje i ciekawa fabuła sprawiły, że wszyscy z zaciekawieniem śledzili losy niezwykłych bohaterów.