Projekt "Mali wiekiem, ale wielcy eko-sercem"
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Odsłon: 1869
Pszczoły zamieszkują naszą planetę od bardzo dawna i nadal odgrywają ogromną rolę w otaczającym nas świecie roślinnym i zwierzęcym. Produkują miód, którym chętnie dzielą się z ludźmi. Jednak znaczenie pszczół jest bardzo duże. Albert Einstein powiedział kiedyś, że gdy znikną pszczoły, ludzkość przeżyje jeszcze maksymalnie 4 lata.
W dniu 12 czerwca 2023r. najmłodsi uczestnicy projektu Europejskiego Korpusu Solidarności „Młodzi duchem, ale wielcy eko-sercem” nr projektu: 2022-3-PL01-ESC30-SOL-000097905 uczęszczający do Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka w Sarnowie z grupy Tygryski I i Tygryski II miały okazję uczestniczyć w bardzo ciekawym i interesującym wykładzie na temat pszczół i ich znaczenia dla całej planety. Prelekcja rozpoczęła się odpowiedzią na kilka podstawowych pytań tj.:
– kim jest pszczelarz?
– czym jest ul?
– do czego potrzebne są pszczoły w przyrodzie?
– co tworzy pszczela rodzina?
– jakie znaczenie mają pszczoły dla całej planety?
– dlaczego powinniśmy o nie dbać?
– jak pozyskujemy miód pszczeli?
Prowadząca wykład Pani Magda – nauczyciel wychowania przedszkolnego, opowiedziała przedszkolakom historię bartnictwa, wyjaśniła czym jest i w jaki sposób produkuje się miód oraz jakie są jego rodzaje. Podczas przemówienia zwróciła również uwagę na duże właściwości plastra miodu, który wzmacnia dziąsła i pozwala chronić zęby. Wykład był bardzo ciekawy i interesujący. Film edukacyjny pt. „Dbamy o pszczoły – życie pszczelej rodziny” zachęcił dzieci do bliższego poznania pszczół i ich znaczenia dla planety.
Na zakończenie zajęć każdy z przedszkolaków wykonał latającą pszczołę. Podczas warsztatów dzieci wykorzystywały naturalne surowce. Dbamy o to, by przedmioty typu kleje, flamastry, kredki były przyjazne środowisku.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Odsłon: 2113
„Na promyku słońca, tuż po pierwszej burzy,
przyszła do nas wiosna z dalekiej podróży.
Witały ją: bocian, skowronek i szpaki,
witały ją także wszystkie przedszkolaki…”
fragment wiersza pt. ,,Na promyku słońca” E. Budryk
Z okazji pierwszego dnia wiosny dzieci w Przedszkolu Publicznym im. Kubusia Puchatka w Sarnowie uczestniczyły w warsztatach wiosennych organizowanych w ramach projektu: „Mali wiekiem, ale wielcy eko-sercem!” nr projektu: 2022-3-PL01-ESC30-SOL-000097905.
Tematem warsztatów były pierwsze zwiastuny wiosny. Najmłodsi uczestnicy projektu pod bacznym okiem Pani Agnieszki samodzielnie wykonywali prace artystyczne na których można było zauważyć: bociany, na wierzbie białe kotki, łąkę, słońce, kwiaty, czyli pierwsze oznaki wiosny. Przedszkolaki dołożyły wszelkich starań, aby własnoręcznie zrobione zwiastuny wiosny były piękne.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Odsłon: 1817
Pod koniec maja przedszkolaki uczęszczające do Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka w Sarnowie brały udział w warsztatach artystycznych organizowanych w ramach projektu „Mali wiekiem, ale wielcy eko-sercem” nr projektu: 2022-3-PL01-ESC30-SOL-000097905.Warsztaty poprowadziła nauczycielka wychowania przedszkolnego – Pani Magdalena S. Zajęcia rozpoczęły się wysłuchaniem opowiadania rozpoczynającego się od słów:
„Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki… ”.I tym akcentem przedszkolaki rozpoczęły ekologiczne warsztaty pn. „Majowa łąka”. Podczas zajęć dzieci samodzielnie wykonywały piękne prace – proste i kreatywne, do realizacji których wykorzystali materiały z recyklingu. Prace plastyczno-techniczne wykonane przez dwie grupy „Tygrysków” cudownie ozdobiły wnętrze korytarza przedszkola.
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Odsłon: 4019
Projekt „Mali wiekiem, ale wielcy eko-sercem!”
Europejski Korpus Solidarności
Nr projektu 2022-3-PL01-ESC30-SOL-000097905
Okres realizacji – 01.03.2023 – 29.02.2024
Celem projektu jest wykształcenie wśród uczestników potrzeby dbania o środowisko oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do ochrony środowiska i prowadzenia świadomego i zracjonalizowanego trybu życia.
Cele projektu:
- rozwijanie świadomości ekologicznej,
- zachęcanie do świadomego nabywania towarów,
- ukazanie alternatywnych form nabywania towarów,
- pogłębienie wiedzy o zapobieganiu marnotrawstwa surowców oraz niewłaściwemu zagospodarowaniu i unieszkodliwianiu odpadów,
- kształtowanie świadomości na temat recyklingu,
- pogłębienie wiedzy na temat wdrażania zasad gospodarki bezodpadowej oraz gospodarki o obiegu zamkniętym.