Uczniowie klasy 4a, po omówieniu lektury „Tajemniczy ogród”, zaprezentowali swoje tajemnicze ogrody, zakątki, w których lubią spędzać czas, bawić się. Wykonali serie zdjęć. Niektóre z nich przesyłam.
Uczniowie klasy 6a, po przeczytaniu lektury „Ania z Zielonego Wzgórza”, dokonali przekładu intersemiotycznego w postaci ilustracji do wybranych, niezwykłych miejsc, które uwielbiała główna bohaterka książki. I tak powstały chociażby „Jezioro Lśniących Wód”, „Zielone Wzgórze” czy „Biała Droga Rozkoszy” widziane oczami szóstoklasistów. Oto kilka zdjęć przesłanych prac.
W pewnym okresie w Internecie lub telewizji czy radiu można było zobaczyć i wysłuchać nagrań wybitnych artystów lub osób nominowanych do #16 challenge. Zjawisko to stało się inspiracją dla nauczyciela i zaproponował uczniom klas ósmych interpretację głosową utworów K. K. Baczyńskiego zamiast tradycyjnej recytacji. Powstało sporo wyjątkowych dzieł i oryginalnych interpretacji na miarę XXI wieku.
W ramach lekcji etyki młodzież poznawała Order Uśmiechu i zasady jego przyznawania. W tych trudnych dla wszystkich chwilach dzieci znalazły wśród domowników takie osoby, które bez względu na okoliczności zachowały pogodę ducha, optymizm i zawsze okazywały wsparcie młodym osobom. Przyznały też samodzielnie wykonane ordery, nie zapominając o soku z cytryny ?