Ułatwienia dostępu

FERS RP UE RGB 1

W dniach od 19-23 maja 2025 roku przedstawiciele kadry pedagogicznej,  w tym dyrektor szkoły, zastępca dyrektora i dwie nauczycielki Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sarnowie wzięły udział w wizycie job shadowing do miejscowości Saragossa w Hiszpanii. Celem wyjazdu była obserwacja pracy szkoły Colegio Teresiano del Pilar w ramach realizacji przedsięwzięcia „Razem dla lepszego jutra” realizowanego w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.

W pierwszym dniu wizyty nauczyciele zostali zapoznani ze specyfiką pracy szkoły oraz jej historią. Placówka w Saragossie działa od 1915 roku, a od 2011 roku należy do Fundacji Szkolnej Teresiana utworzonej przez Stowarzyszenie św. Teresy od Jesusa. Jej działalność edukacyjna zgodna jest z duchem ewangelicznym, doktryną Kościoła katolickiego. W każdej klasie znajduje się kącik modlitewny, a uczniowie rozpoczynają zajęcia od 15 minutowej modlitwy każdego dnia. W szkole odprawiane są msze w szkolnej kaplicy ozdobionej przepięknymi witrażami. 

Do szkoły tej uczęszcza około 900 uczniów od przedszkola do liceum. Nauczyciele głównie obserwowali zajęcia w przedszkolu oraz w szkole podstawowej. Ważnym elementem odwiedzanej szkoły są zajęcia Mindfulness odbywające się w osobnej specjalnie do tego przeznaczonej sali wyposażonej w wygodne poduszki. Nauczyciele prowadzący zajęcia z Mindfulness starali się skupić uwagę ucznia na chwili obecnej, wyzwolić stres oraz poprawić ich koncentrację przed kolejnymi lekcjami. Obserwacja takich zajęć pozwoliła przybliżyć metody i techniki skupiania uważności uczniów, które w obecnych czasach są bardzo ważnym elementem edukacji i życia.

Uczestnicząc w lekcjach języka angielskiego nauczyciele mieli okazję porównać różne metody nauczania oraz zapoznać się z wykorzystanymi materiałami edukacyjnymi oraz narzędziami ICT. Obserwując zajęcia z kodowania w klasach młodszych poznali sposoby wdrażania do robotyki stosowane w szkole. Nauczyciele mieli również okazję zaobserwować pracę w grupach oraz metody wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Omawiając lekcje dzielili się spostrzeżeniami, wiedzą i doświadczeniem, dyskutowali na temat polskiego i hiszpańskiego systemu edukacji, rozmawiali z nauczycielami na temat roli gier i technik ICT w procesie nauczania.

Uczestnicy wyjazdu poszerzyli swój warsztat dydaktyczny, poznali specyfikę pracy w hiszpańskiej szkole, pogłębili wiedzę nt. kultury, gospodarki, muzyki, kuchni i turystyki. Poznali walory kulturowe i atrakcje turystyczne miasta Saragossa. Wyjazd był też szansą na kształtowanie postawy otwartości, tolerancji, szacunku wobec innych narodowości, kultur i religii oraz dostrzeżenia wartości europejskich. Pozwolił zacieśnić współpracę międzynarodową oraz zaplanować realizację wspólnych wydarzeń w przyszłości.  

job shadowing 2025

więcej ...