Ułatwienia dostępu

Wszyscy mamy świadomość, że nauka oraz realizacja podstawy programowej nie może odbywać się tylko w murach szkoły. Szkoła nie może zamykać się na otaczające środowisko, kulturę i powinna przygotować ucznia do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Jednym z nich jest właśnie biblioteka publiczna. Choć w tym roku szkolnym nie mogliśmy korzystać z lekcji bibliotecznych, to uczniowie Naszej szkoły w roku szkolnym 2020/21 odpowiedzieli na szereg inicjatyw, których organizatorem była Biblioteka Główna w Dąbrowie Górniczej.  Zaczęło się od Ligii Czytelniczej, w której uczniowie mogli pochwalić się swoją wiedzą dotyczącą przeczytanych książek.

Alicja Wierzba, zdobywczyni III miejsca   oraz     Nina Zapora, zdobywczyni IV miejsca

Następnie dzieci przystąpiły do tworzenia własnych, świątecznych opowiadań, które zmierzyły się z twórczością uczniów z innych szkół. Był to konkurs „Świąteczne zdarzenie”  oraz  „Zimowe opowieści dziwnej treści”. Laureatką konkursów została Nina Zapora, która zdobyła kolejno III miejsce oraz wyróżnienie.

Tydzień Bibliotek wyzwolił w uczniach kolejne działania. Tym razem, na inicjatywę biblioteki odpowiedzieli uczniowie uzdolnieni plastycznie, którzy przygotowali okładki do swoich ulubionych książek. Wśród nagrodzonych prac znaleźli się:

Nikola Strzelecka, uczennica klasy 8a, która zdobyła I miejsce

Magdalena Nicpoń, uczennica klasy 6 a, która zdobyła II miejsce

Dominik Borowiecki oraz Alicja Jędrusik otrzymali wyróżnienia.

 Nikola Strzelecka, I miejsce         Magda Nicpoń, II miejsce, D. Borowiecki, wyróżnienie

 

Dodatkowo część uczniów zaangażowała się w projekt LEGO-KSIĄŻKA, przygotowując konstrukcje z klocków Lego, w których przedstawili świat wybranej przez siebie książki.

Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie aktywnie odpowiedzieli również na propozycje Gminnej Biblioteki Publicznej w Psarach, która zorganizowała konkurs literacki dla młodzieży szkolnej.

Aktywny udział biblioteki w życiu szkoły podnosi stan czytelnictwa wśród dzieci i jest urozmaiceniem zajęć dydaktyczno – wychowawczych. Pozwala pokazać bibliotekę nie tylko jako miejsce, w którym możemy wypożyczyć książki, ale miejsce, które wyzwala zainteresowania, kreatywność i pomysłowość.