Ułatwienia dostępu

 W roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu realizowane są następujące działania innowacyjne:

 

Działanie innowacyjne " Ratujmy Ziemię" 

Ochrona środowiska i zagadnienia ekologiczne są od wielu lat jednym z priorytetów pracy Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka w Sarnowie. Wychowanie nowego, aktywnego ekologicznie pokolenia jest jednym z wyjątkowych zadań jakie stawia sobie przedszkolna kadra pedagogiczna , dlatego też nauczycielki: Jolanta Zygmunt i Wioletta Wróbel opracowały innowację pedagogiczną „Ratujmy Ziemię!!!”.

Założeniami innowacji pedagogicznej „ Ratujmy Ziemię!!!” są:

  • rozwijanie zainteresowań problematyką ochrony środowiska,

  • uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody oraz na negatywną i niszczycielską działalność człowieka,

  • rozszerzenie i pogłębienie kontaktów z naturalnym środowiskiem,

  • popularyzacja wiedzy o systemie obszarów chronionych,

  • ukazanie zależności stanu środowiska od działalności człowieka oraz wskazywanie mechanizmów i skutków niepożądanych zmian,

  • kształtowanie poglądów i przekonań dotyczących troski o piękno przyrody i jej zasoby,

Cele innowacji pedagogicznej „ Ratujmy Ziemię!!!” to:

  • Zapoznanie z podstawowymi zależnościami między środowiskiem i człowiekiem.

  • Budzenie przekonania, że środowisko należy tak wykorzystać, aby zachować je dla przyszłych pokoleń.

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna i bogactwa przyrody, zachęcanie do bezpośredniego obcowania z nią.

  • Pogłębianie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi.

  • Zapoznanie dzieci z budową Ziemi.

  • Przybliżenie dzieciom pojęć: kula ziemska, Słońce, globus.

  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony przyrody wiejskiej.

  • Stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i dokonywania obserwacji zjawisk przyrodniczych występujących w różnych porach roku.

  • Zapoznanie dzieci z wyglądem najbliższego środowiska przyrodniczego.

  • Zapoznanie z wpływem Słońca na przyrodę.

  • Zapoznanie z formami występowania wody w przyrodzie.

  • Zapoznanie ze sposobami oczyszczania wody.

  • Zapoznanie z czynnikami wpływającymi na zanieczyszczenie powietrza.

Treści programu innowacyjnego są zaplanowane zgodnie z porami roku i będą realizowane od września 2024 r. do czerwca 2025 r. z dziećmi 5, 6- letnimi z grupy „ Mądre Sowy” . Treści mogą być modyfikowane w trakcie procesu dydaktycznego przez nauczycielki, które zechcą uatrakcyjnić je o własne pomysły.

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Działanie innowacyjne „Aktywność sportowa, ruch i zabawa to świetna sprawa” 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA autorstwa Magdaleny Sowy , realizowana w roku szkolnym 2024/2025r. w grupie ,,Maleństwa'' 3/4 latki

Ruch jest jedną z najważniejszych potrzeb rozwojowych dziecka. Jest nieodzownym elementem poprawiania zdrowia, rozwijania sprawności, postaw i umiejętności, a także kształtowania nawyków w przyszłości. Jak powszechnie wiadomo współczesny człowiek coraz bardziej ogranicza swoją aktywność ruchową. Prowadzi to do obniżenia wydolności fizycznej i powstawania wielu wad postawy. Wykorzystując naturalną potrzebę ruchu u dzieci w wieku przedszkolnym chciałabym w nich zaszczepić potrzebę uprawiania sportów. Poprzez prowadzenie ciekawych i urozmaiconych zestawów ćwiczeń i zabaw gimnastycznych, powoli, ale systematycznie wprowadzać dzieci w nieskończony skarbiec ruchów. Mając na uwadze zapewnienie dzieciom właściwych warunków do osiągnięcia dojrzałości fizycznej, opracowałam innowację pedagogiczną „Aktywność sportowa i zabawa to świetna sprawa”.

Cel główne innowacji:

 

Propagowanie zdrowego stylu życia i rozwijanie sprawności ruchowej oraz podnoszenie wydolności organizmu

 

Cele szczegółowe innowacji:

 

upowszechnienie sportu, rekreacji i aktywności fizycznej wśród jak najszerszej grupy dzieci w wieku przedszkolnym,

stwarzanie okazji edukacyjnych, umożliwiających wpieranie i wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka,

kształtowanie postaw i nawyków higieniczno–zdrowotnych, wdrażanie do zdrowego stylu życia oraz umiejętnego korzystania z takich czynników jak ruch, powietrze, słońce, przestrzeń.