W ramach realizacji zadania „Bądź bezpieczny w sieci” prowadząc zajęcia z uczniami założono cel przygotowania młodzieży do bezpiecznego, świadomego korzystania z sieci internetowej oraz wyposażenie uczniów w wiedzę gdzie i jak szukać pomocy w sytuacjach zagrożenia. W trakcie warsztatów podsumowujących cykl tematyczny, dzieci opracowały kodeks bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci internetowej.
Zagadnienie bezpieczeństwa w sieci internetowej zostało omówione we wszystkich klasach na zajęciach komputerowych, godzinach wychowawczych oraz zajęciach świetlicowych. Temat utrwalany w trakcie innych zajęć, np. plastyki, był pretekstem do różnych aktywności, np. działań plastycznych.
Podczas zajęć zwrócono uwagę na zagrożenia związane z ochroną danych osobowych, zawieraniem znajomości w Internecie, uzależnieniem od sieci, narażeniem na nieodpowiednie treści. Uczniowie poszerzyli wiedzę z zakresu poszanowania praw związanych z własnością intelektualną poznając rodzaje licencji.
Na zajęciach plastycznych uczniowie klas V-VI przygotowali plakaty informujące o zagrożeniach jakie mogą spotkać w internecie. Stosując różne techniki plastyczne w formie graficznej uczniowie przedstawili wiadomości zdobyte w czasie zajęć komputerowych. Klasy IV projektowały emotikony, które odzwierciedlają pozytywne emocje i przyjacielską postawę. W trakcie zajęć wykorzystano materiały edukacyjne na stronach: www.sieciaki.pl, www.saferinternet.pl, www.przytulhejtera.pl. Analizę problemu oparto na filmach, kreskówkach: „Owce w sieci”, „3...2...1….Internet”, „Sieciaki”, „Gdzie jest Mimi?”, „Dodaj przyjaciela”.
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zorganizowano warsztaty, w ramach których uczniowie klas IV -VI wspólnie opracowali zasady netykiety, obowiązującej użytkowników sieci internetowej. Do tematu zajęć uczniów wprowadziła prezentacja multimedialna szeroko omawiająca tematykę bezpieczeństwa w internecie.
Kolejnym punktem było poruszenie tematu dotyczącego zjawiska hejtingu. Po projekcji filmu edukacyjnego „Dodaj przyjaciela” uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami. Podczas dyskusji został wypracowany scenariusz działań, jakie może podjąć ofiara hejtingu.
Na zakończenie spotkania dzieci w grupach klasowych opracowały Netykietę, kodeks kulturalnego i bezpiecznego zachowania w sieci.