Ułatwienia dostępu

FERS RP UE RGB 1

Chcielibyśmy podzielić się dobrą wiadomością, że dwie nauczycielki z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie wzięły udział w międzynarodowym kursie metodycznym „Wszyscy jesteśmy wyjątkowi: integracja i wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami”, który odbywał się w terminie 5-10 maja 2025 roku na Teneryfie w malowniczym miasteczku La Laguna. Wyjazd ten był możliwy dzięki udziałowi w przedsięwzięciu "Razem dla lepszego jutra" w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, który współfinansowano ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus +.

Nasze nauczycielki, pani Agnieszka Żelazny i Justyna Niemczyk, miały okazję pogłębić swoją wiedzę na temat pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, takich jak ASD, ADHD, dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia czy zaburzenia zachowania. Tematyka dyskusji dotykała również tematów związanych z trudnościami emocjonalnymi dzieci szkolnych.

Kurs organizowany przez szkołę Teacher Academy, mieszczącą się w sercu La Laguny, zgromadził uczestników z różnych krajów, m.in. Rumunii, Niemiec, Chorwacji, Belgii i Francji, co stworzyło wyjątkową okazję do wymiany doświadczeń i poznania różnych metod pracy.

Podczas intensywnych zajęć, które obejmowały wykłady, warsztaty i aktywności praktyczne, nauczycielki miały okazję zapoznać się z nowoczesnymi strategiami radzenia sobie ze stresem, metodami pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami oraz technikami wspierającymi rozwój uczniów. Zajęcia prowadzone były w języku angielskim, co dodatkowo umożliwiło doskonalenie kompetencji językowych i przełamanie barier komunikacyjnych.

Uczestnictwo w kursie pozwoliło specjalistkom spojrzeć na swoją pracę z szerszej perspektywy. Okazało się, że trudności, z jakimi borykają się dzieci w Polsce, są podobne do tych w innych krajach, a strategie ich wsparcia są uniwersalne i można je skutecznie wdrażać w polskich szkołach. Nauczycielki, które na co dzień pracują na stanowiskach pedagoga specjalnego, logopedy i specjalisty do spraw autyzmu, podkreśliły, że polskie placówki edukacyjne są dobrze wyposażone w narzędzia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach i realizują zadania w możliwie najlepszy sposób. Wiele rozwiązań zaproponowanych na kursie zostanie wykorzystanych podczas planowania pracy specjalistów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Sarnowie.

 

IMG 20250522 WA0010

więcej...