Program zajęć przeznaczony jest dla uczniów kl. I szczególnie uzdolnionych z nauk matematyczno–przyrodniczych pragnących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie matematyki i przyrody.
Obok wyposażenia uczniów w większy zasób wiadomości i umiejętności, ma on za zadanie aktywizację najzdolniejszych uczniów. Dobór zabaw, gier, zadań i ćwiczeń zawartych w tym programie ma umożliwić uczniom poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie, obserwowanie i odkrywanie-uczenie matematycznej dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii-wykorzystanie wiedzy matematycznej w życiu codziennym
Program będzie realizowany w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/20 w 2 grupach, w wymiarze 50 godzin lekcyjnych dla 2 grup.
Grupa I
Grupa II
Celowość realizacji programu wynika z diagnozy potrzeb, opartej na obserwacji uczniów.
Program jest dostosowany do możliwości uczniów i służy realizacji założonych celów.
Celem głównym jest - uczenie zdolności logicznego myślenia, szybkiego przyswajania wiedzy, umiejętności, rozwiązywania problemów, wyposażanie w wiedzę matematyczną i przyrodniczą.
-Zwracanie uwagi uczniów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów.
-Pobudzanie aktywności dzieci i ich twórczego myślenia, nauka współpracy w grupie, kształtowanie właściwej postawy i charakteru młodego człowieka.
Cele szczegółowe:
-rozbudzenie ciekawości poznawczej i zainteresowań matematyczno-przyrodniczych uczniów
-pokazanie, że matematyka wcale nie musi być nudna i że ucząc się jej można się dobrze bawić
-utrwalenie i rozszerzenie wiadomości zdobytych na lekcji
-rozwijanie pamięci oraz kształtowanie logicznego myślenia i prawidłowego wnioskowania
-posługiwanie się własnościami liczb i działań matematycznych
-kształtowanie wyobraźni i intuicji matematycznej
-wyrabianie umiejętności koncentracji
-rozwijanie umiejętności przewidywania i planowania, wyciągania wniosków
-rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
-kształtowanie właściwych postaw ekologicznych i prozdrowotnych
-prowadzenie obserwacji przyrodniczej
-rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
-poznanie zasad ochrony przyrody i współżycia z nią
-poznanie prawnie chronionych gatunków roślin i zwierząt
-uczestnictwo w działaniach mających na celu ochronę środowiska i zapobieganie dewastacji środowiska
-pogłębianie wiedzy przyrodniczej
-rozwijanie umiejętności pracy w zespole
-nabywanie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy min: przewodniki.