- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: default
- Odsłon: 7396
Deklaracja Dostępności zgodnie z wytycznymi WCAG 2.1
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z2019 r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: http://www.sp.sarnow.pl/
Dane teleadresowe placówki
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie,
ul. Szkolna 5
42-512 Sarnów
Tel/fax: 32 267 22 15
e-mail:
Data publikacji strony internetowej: 01.10.2020r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 02.03.2022r.
Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej
Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA (zgodnie z wymaganiami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Do sprawdzenia użyto programu SortSite Pro. Ponadto została przeprowadzona weryfikacja odtwarzania treści i nawigacji po stronie, z użyciem czytnika ekranu NVDA.
Pomoc w nawigacji
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinację klawiszy:
-
Ponowne załadowanie zawartości strony
Ctrl + F5
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:
-
Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia
Tab
-
Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia
Shift + Tab
-
Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku OK
Enter
-
Przewijanie widocznej części strony
Strzałki kursora (góra i dół)
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
Ułatwienia dla osób niewidomych
Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod kątem czytników ekranów. Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytułów opisują dany odnośnik bardziej szczegółowo.
Dostępność na urządzeniach mobilnych
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny
w obsłudze.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi dnia: 31.03.2021r. - plik do pobrania
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
osoba kontaktowa – Małgorzata Barańska
adres e-mail –
numer telefon – 32 267 22 15
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo - skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Analiza stanu obiektów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie
Wnioski ogólne:
Podczas przeprowadzonego badania obiektu Szkoły Podstawowej im. Alfreda Szklarskiego w Sarnowie przy ul. Szkolnej 5 i Przedszkola Publicznego im. Kubusia Puchatka w Sarnowie, przy ul. Szkolnej 5a, pod względem spełnienia minimalnych wymagań wynikających z ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami stwierdzono, iż komunikacja wewnątrz budynków osobie niepełnosprawnej, poruszającej się na wózku, bez opiekuna jest niemożliwa, ze względu na występujące bariery poziome i pionowe. Budynki nie są wyposażone w schodołaz i windę. Nie ma wydzielonej toalety dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. Alfreda Szklarskiego w Sarnowie
-
Siedziba Szkoły Podstawowej im. Alfreda Szklarskiego w Sarnowie znajduje się w budynku przy ul. Szkolnej 5, do którego prowadzą cztery ogólnodostępne wejścia:
- wejście główne od strony ul. Szkolnej
- wejście boczne od ul. Szkolnej od strony miejsca parkingowego znajdującego się po prawej stronie od głównego wejścia do budynku,
- dwa wejścia boczne od strony boiska wielofunkcyjnego.
-
Wejście do budynku dla osób niepełnosprawnych możliwe jest wejściem bocznym od strony miejsc parkingowych znajdujących się po prawej stronie od głównego wejścia do budynku oraz wejściem bocznym od strony boiska wielofunkcyjnego. Przejście przez drzwi jest bezprogowe.
-
Miejsca parkingowe zlokalizowane są przed budynkiem oraz po prawej stronie budynku. Na parkingu przed budynkiem znajduje się jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oznaczone poziomo.
-
Budynek jest dwupoziomowy i podpiwniczony.
-
Do pokonania różnic poziomów przez osoby z niepełnosprawnością nie ma zastosowanego dźwigu osobowego, podnośnika pionowego, czy schodołazu.
-
W szkole nie ma toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie ma uchwytów ułatwiających korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych.
-
Szerokość korytarzy jest dostosowana do ruchu dwustronnego. Elementy wyposażenia (szafki szkolne z siedziskami, kosze na śmieci) znajdują się poza trasą wolną od przeszkód w wydzielonej przestrzeni korytarza lub we wnękach. Minimalna szerokość drzwi wynosi 90 cm. Uchwyty i klamki przy drzwiach pozwalają na obsługę przy użyciu jednej ręki, bez konieczności ruchu obrotowego nadgarstkiem oraz mocnego chwytania i ściskania.
-
Szafki usytuowane na korytarzach są dostępne dla osób poruszających się na wózkach. Szafki nie są dostosowane dla osób niewidomych, nie ma opisu w piśmie wypukłym i w kontrastowym kolorze. Elementy wyposażenia i urządzenia (np. włącznik światła) zlokalizowane są w zasięgu ręki. Sale lekcyjne wyposażone są w tablice interaktywne oraz laptop.
-
Nad wejściami nie ma zainstalowanych głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Schody są pełne (nie ażurowe) wykonane z materiałów antypoślizgowych. Posadzki są antypoślizgowe, matowe (nie odbijają światła).
-
Na jednej stronie biegu schodowego zamontowane są poręcze. Kształt poręczy oraz mocowanie od dołu zapewnia pewny chwyt poręczy podczas przesuwania dłoni. Poręcz nie jest wysunięta poza schody w sposób zapewniający bezpieczne użytkowanie. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia w biegu schodowym nie są oznaczone pasami w kolorze kontrastującym z ich nawierzchnią.
-
W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
-
Brak możliwości skorzystania z tłumaczenia języka migowego na miejscu lub online.
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Sarnowie
-
Przedszkole Publiczne znajduje się w budynku przy ul. Szkolnej 5a, do którego prowadzi jedno ogólnodostępne wejście.
-
Budynek jest jednopoziomowy i podpiwniczony.
-
Do pokonania różnic poziomów przez osoby z niepełnosprawnością nie ma zastosowanego dźwigu osobowego, podnośnika pionowego, czy schodołazu.
-
W przedszkolu nie ma toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie ma uchwytów ułatwiających korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych.
-
W budynku nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
-
Brak możliwości skorzystania z tłumaczenia języka migowego na miejscu lub online.
-
Do pomocy osobie niepełnosprawnej przy pokonaniu schodów przy wejściu do szkoły jest oddelegowany pracownik obsługi.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Placówka zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów komunikowania się:
- kontakt telefoniczny (numer telefonu stacjonarnego);
- kontakt korespondencyjny;
- przesyłanie wiadomości tekstowych (e-mailowo);
- przesyłanie faksów.
Oświetlenie przestrzeni komunikacyjnej jest równomiernie rozłożona i w miarę możliwości jest naturalne. Numeracja oraz opisy pomieszczeń są czytelne wzrokowo. Oznaczenia umieszczone są obok drzwi, zapisane w sposób kontrastowy, a czcionka jest odpowiednio duża i bezszeryfowa.
W szkole nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych, ani innych systemów wspomagających słyszenie.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
W szkole i w przedszkolu nie ma oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących. Nie ma żadnych oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
Powiadamianie alarmowe, ewakuacja
- w szkole i w przedszkolu są wyraźnie oznakowane drogi i wyjścia pożarowe;
- w szkole zapewnia się osobom ze szczególnymi potrzebami pobyt na parterze budynku w celu swobodnej możliwości ewakuacji w razie zaistniałej konieczności.
Rzecznik Praw Obywatelskich
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl
- Szczegóły
- Autor: spsarnow
- Kategoria: default
- Odsłon: 4666
Załącznik nr 1 do Regulaminu ZFŚS - PLAN 2023
Załącznik nr 1 do Regulaminu ZFŚS - PLAN 2022
Załącznik nr 1 do Regulaminu ZFŚS - PLAN 2021
Załącznik nr 2 do Regulaminu ZFŚS - TABELE
Załącznik nr 3 do Regulaminu ZFŚS - WNIOSEK O ŚWIADCZENIE
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 57169
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 12854
Trasy dowozu w roku szkolnym 2024/2025
Dnia 14 października 2024r. autobus szkolny nie bedzie jeździł.
I autobus poranny - opiekun: p. Stanisława Kalbarczyk
Góra Siewierska, osiedle Czerwony Kamień (6.45) - Góra Siewierska pętla (6.50) - Góra Siewierska Kościuszki (6.53) - Strzyżowice droga do Góry Siewierskiej (6.55) - SP Strzyżowice (7.00) - Goląsza Biska (7.04) - Strzyżowice, ul. Leśna, przez ul. Belną (7.05) - Góra Siewierska pętla (7.08) - Brzękowice Górne (7.12) - Brzękowice Remiza (7.14) - Goląsza Górna (7.16) - Dąbie Górne (7.18) - Dąbie Garbacz (7.20) - Dąbie Kościół (7.22) - SP Dąbie (7.24) - Malinowice Wiejska (7.29) - Psary Ośrodek Zdrowia (7.31) - Psary Urząd Gminy (7.33) - Psary Wiejska (7.35) - SP Psary (7.40) - Malinowice Bory (7.45) - Malinowice Szkoła (7.47) - Malinowice, droga do Chrobakowego (7.50) - Dąbie Chrobakowe 10 (7.52) - Dąbie Chrobakowe 30 (7.54) - Dąbie Dolne 77 (7.56) - Dąbie Dolne 50 (7.57) - Dąbie Poczta (7.58) - SP Dąbie (8.00) - Goląsza Biska (8.05)
- SP Dąbie (8.10).
II autobus poranny - opiekun: p. Wanda Nabrdalik
Ratanice (6.50) - Ratanice Most (6.51) - Preczów Droga do Zalewu (6.52) - Preczów Ośrodek Opiekuńczy (6.53) - Preczów Polna (6.54) - Marianki (6.57) - Preczów Dębowa (7.02) - Preczów Remiza (7.05) - Sarnów Nowa (7.07) - SP Sarnów (7.10) - Sarnów Główna (dzieci z Domu Dziecka) (7.15) (przez trasę DK86) - SP Gródków (7.20) (przez ul. Łączną) - Psary Remiza (7.30) – Psary Szkolna (koło OPS) (7.32) - Strzyżowice Graniczna (7.33) - Strzyżowice Belna 125 (7.35) - Strzyżowice Belna 53 (7.37) - SP Strzyżowice (7.43) - SP Psary (przez ul. Szkolną) (7.50).
-
I autobus popołudniowy - opiekun: p. Agata Niemczyk (poniedziałek, wtorek, piątek)
p. Stanisława Kalbarczyk (środa, czwartek)
SP Dąbie (13.00) - Dąbie Kościół (13.02) - Dąbie Garbacz (13.04) - Dąbie Górne (13.06) - Goląsza Górna (13.08) - Brzękowice Remiza (13.10) - Brzękowice Górne (13.12) - Góra Siewierska, osiedle Czerwony Kamień (13.15) - Góra Siewierska pętla (13.21) - SP Strzyżowice (13.28) - Strzyżowice droga do Góry Siewierskiej (13.33) - Góra Siewierska Kościuszki (13.35) - Góra Siewierska pętla (13.37) - Góra Siewierska, osiedle Czerwony Kamień (13.39) - Goląsza Biska (13.45) - SP Dąbie (14.00) - Dąbie Poczta (14.02) - Dąbie Dolne 50 (14.04) - Dąbie Dolne 77 (14.06) - Dąbie Chrobakowe 30 (14.08) - Dąbie Chrobakowe 10 (14.10) - Malinowice, droga do Chrobakowego (14.12) - Malinowice Szkoła (14.16) - Malinowice Bory (14.18) - Malinowice Wiejska (14.20) - SP Psary (14.25) - SP Strzyżowice (przyjazd 14.35 - odjazd 15.00) - Strzyżowice droga do Góry Siewierskiej (15.05) - Góra Siewierska Kościuszki (15.07) - Góra Siewierska pętla (15.09) - Góra Siewierska, osiedle Czerwony Kamień (15.12) - Goląsza Biska (15.15) - SP Dąbie (15.30) - Dąbie Kościół (15.32) - Dąbie Garbacz (15.34) - Dąbie Górne (15.36) - Goląsza Górna (15.38) - Brzękowice Remiza (15.40) - Brzękowice Górne (15.42) - Góra Siewierska, osiedle Czerwony Kamień (15.44) - Góra Siewierska pętla (15.46) - jeśli będą dzieci z Psar i Malinowic wówczas: Psary Remiza (15.55) - Malinowice (16.00)
II autobus popołudniowy - opiekun: p. Wanda Nabrdalik
SP Psary (13.12) - SP Strzyżowice (13.22) - Strzyżowice Belna 53 (13.24) - Strzyżowice Belna 125 (13.26) - Strzyżowice Graniczna (13.28) - SP Gródków (13.33) - SP Psary (13.38) - Psary Wiejska (13.40) - Psary Urząd Gminy Psary (13.41) - Psary Ośrodek Zdrowia (13.42) - Malinowice Wiejska (13.45) - SP Sarnów (13.52) - Sarnów Dom Dziecka (13.54) - Sarnów Nowa (13.55) - Preczów Remiza (13.57) - Preczów Dębowa (13.59) - Marianki (14.03) - Preczów Polna (14.06) - Preczów Ośrodek Opiekuńczy (14.07) - Preczów Droga do Zalewu (14.08) - Ratanice (14.10) - SP Psary (14.25) - jeśli będą dzieci z Malinowic wówczas: Malinowice Wiejska (14.30) - SP Strzyżowice (14.35) - Strzyżowice Belna 53 (14.37) - Strzyżowice Belna 125 (14.39) - Strzyżowice Graniczna (14.40) - SP Gródków (15.15) - SP Psary (15.20) - Dom Dziecka (15.30) - SP Sarnów (15.35) - Sarnów Nowa (15.40) - Preczów Remiza (15.42) - Preczów Dębowa (15.44) - Marianki (15.46) - Preczów Polna (15.48) - Preczów Ośrodek Opiekuńczy (15.50) - Preczów Droga do Zalewu (15.52) - Ratanice (15.55)
WAŻNE !
Bezpieczeństwo uczniów w środkach transportu zbiorowego – wspólny list szefów MEN, MI i GIS
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 23414
Zespół Szkolno – Przedszkolny Nr 2 Sarnowie
Szkoła Podstawowa im. Alfreda Szklarskiego
Rok szkolny 2024/2025
Cele Samorządu Uczniowskiego:
- Reprezentowanie ogółu uczniów.
- Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.
- Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów profilaktyczno-wychowawczych szkoły.
- Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
- Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.
- Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
Plan Pracy Samorządu Uczniowskiego
Wrzesień
- Wybory do samorządu szkolnego. Prezentacja kandydatów, tajne głosowanie. Wybory opiekuna samorządu uczniowskiego.
- Opracowanie planu pracy na bieżący rok szkolny; ustalenie terminów spotkań, zaopiniowanie dokumentów szkolnych na rok 2023/2024.
- Ustalenie zadań dla poszczególnych członków zespołu.
- Zorganizowanie charytatywnej zbiórkiartykułów potrzebnych dla zwierząt ze schroniska.
- Obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Głośnego Czytania – głośne czytanie dzieciom w szkole i przedszkolu.
- Dzień Chłopaka - wybory Mistera.
Październik
- Pomoc przy organizacji uroczystości Dzień Edukacji Narodowej - przekazanie życzeń i laurek nauczycielom oraz pracownikom szkoły podczas uroczystości szkolnej.
- Ślubowanie klas pierwszych – udział SU w uroczystości pasowania na ucznia i poczcie sztandarowym szkoły.
- Światowy dzień Owoców i Warzyw - owocowa przerwa.
- Święto Zmarłych – kultywowanie pamięci o patronie – złożenie kwiatów na grobie patrona w Katowicach przez opiekunów SU.
Listopad
- Pomoc w organizacji Dnia Języków.
- Wróżby Andrzejkowe.
- Dzień Praw Dziecka- gazetka SU.
- Dzień Życzliwości i pozdrowień - Pudełko pozdrowień.
Grudzień
1. Akcja charytatywna z okazji Świąt Bożego Narodzenia pt.: „I Ty zostań Superbohaterem”- zbiórka środków czystości/słodyczy.
2.Przygotowanie klasowych Mikołajek przy współpracy wychowawców, samorządów klasowych i rodziców.
- Zorganizowanie szkolnego międzyklasowego konkursu świątecznego na najpiękniejszą gazetkę o zimie/świętach.
- Klasowe spotkania opłatkowe przy choince przygotowane przy współpracy wychowawców, samorządów klasowych i rodziców.
- Życzenia świąteczne dla wszystkich pracowników szkoły i uczniów.
Styczeń
- Dzień Bajki-przebieranki klasowe w klasach I-III.
- Dzień pod hasłem "Kto przyjdzie przebrany, nie będzie pytany" - szkolny dzień przebierańców.
Luty
- Walentynki – przygotowanie szkolnej poczty walentynkowej.
- Obchody Święta Zakochanych – czerwone stroje, walentynkowy listonosz.
- Zbiórka surowców wtórnych – zakrętek/ makulatury/ zużytych baterii.(zbiórka dostosowana do warunków panujących w kraju lub przeprowadzona po ustaniu pandemii)
Marzec
- Obchody Dnia Kobiet w szkole – życzenia od SU.
- Międzynarodowy Dzień Szczęścia (20.03) - szkolny międzyklasowy konkurs pt. " Drzewo moich marzeń".
Kwiecień
- Obchody Prima Aprilis w szkole. Dzień pod hasłem „Prima Aprilis! Nie wierz nikomu, bo się pomylisz!”
- Wielkanocne tradycje. Życzenia świąteczne dla grona pedagogicznego, pracowników i uczniów ZSP Nr 2 w Sarnowie.
- Dnia Ziemi- gazetka SU, ubieramy się na zielono.
Maj
1. Dzień Europy - quiz wiedzy dla klas 8.
2. Dzień Ciekawych Zawodów.
Czerwiec
- Dzień Dziecka.
- Podsumowanie pracy SU w roku szkolnym 2023/2024.
- Przygotowanie wniosków do realizacji w przyszłym roku szkolnym.
- Udział SU w uroczystości zakończenia roku szkolnego.
Opiekunowie :
Pani Katarzyna Dyjak
Pani Paulina
Samorząd uczniowski:
Przewodnicząca: Agata Nowak
Zastępca: Maria Ślusarczyk
Protokolant: Emilia Pogoń
Pozostali członkowie:
Karolina Grabarz
Natalia Głaz
Julia Toczkowska
Wiktor Knapczyk
Jakub Garmulewicz
Opiekunowie:
Katarzyna Dyjak
Paulina Machura
W Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 2 w Sarnowie przy Samorządzie uczniowskim działa SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU pod opieką
p. Marcina Szymonka.
http://psary.pl/www/epsary/spsarnow/wolontariat
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 39919
NAUCZYCIELE | PRZEDMIOT |
mgr Małgorzata Barańska | Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie |
mgr Agnieszka Słowikowska |
wicedyrektor, edukacja przedszkolna, nauczyciel |
mgr Olga Barańska-Kocot | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III A, |
mgr Aleksandra Czapla | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III B, pedagog, doradztwo zawodowe, edukacja dla bezpieczeństwa, |
mgr Anna Bogacka | muzyka, plastyka, wychowawca kl. V , |
mgr Małgorzata Borowiecka | język polski, wychowawca kl. VII B, wiedza o społeczeństwa, wychowanie do życia w rodzinie, |
mgr Anna Majka | technika, informatyka, zajęcia świetlicowe |
mgr Anna Matusik |
język angielski, wychowawca kl. VIII, zajęcia świetlicowe, |
mgr Katarzyna Nawrot | matematyka, wychowawca kl. VII A |
mgr Paulina Machura |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I A , |
mgr Ewa Korzus |
język angielski, wychowawca kl. VI A, zajęcia świetlicowe, |
mgr Katarzyna Dyjak | przyroda, biologia, geografia, |
mgr Magdalena Trzcionka | religia, |
mgr Agata Niemczyk |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II A, |
mgr Katarzyna Kukuryk | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I B |
mgr Halina Piech-Ciężadło |
edukacja wczesnoszkolna, biblioteka, |
mgr Wioletta Mokosa |
język polski, etyka, wychowawca kl IV A |
mgr Marcin Szymonek | wychowanie fizyczne, gimastyka korekcyjna |
mgr Andrzej Olszewski |
wychowanie fizyczne |
mgr Sylwia Stachowska |
historia, zajęcia świetlicowe, wiedza o społeczeństwie, |
mgr Justyna Niemczyk |
nauczyciel wspomagający |
mgr Jarosława Ścisło |
fizyka, |
mgr Ilona Zarychta |
chemia |
ks. Andrzej Ciszewski |
religia |
mgr Agnieszka Kozieł |
język niemiecki |
mgr Dorota Bańdura |
matematyka |
mgr Magdalena Knapik | język angielski, zajęcia świetlicow, wychowawca kl. VI B |
mgr Wioletta Wróbel |
edukacja przedszkolna, |
mgr Magdalena Łągowik |
edukacja przedszkolna, wychowawca grupy "Tygryski", |
mgr Jolanta Zygmunt | edukacja przedszkolna |
mgr Paulina Paks |
psycholog, nauczyciel wspomagający |
mgr Agnieszka Żelazny | nauczyciel logopeda w szkole |
mgr Magdalena Sowa |
edukacja przedszkolna, wychowawca grupy "Maleństwa" |
mgr Violetta Finke-Piętka |
pedagog specjalny, nauczyciel wspomagający, |
mgr Maria Kowalczyk | psycholog, nauczyciel wspomagający |
mgr Aneta Poczety | nauczyciel wspomagający |
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 23009
SZKOŁA
10 sal lekcyjnych, w tym 8 sal wyposażonych w tablice interaktywne
świetlica wyposażona w pomoce dydaktyczne zakupione w ramach programu "Radosna szkoła"
pracownia komputerowa
sala gimnastyczna
sekretariat
gabinet dyrektora
gabinet logopedy i pedagoga
gabinet profilaktyki medycznej i pomocy przedlekarskiej
1 szatnia i indywidualne szafki dla każdego ucznia
biblioteka
boisko wielofunkcyjne
plac zabaw
stołówka, pokój nauczycielski, 6 toalet, kotłownia.
PRZEDSZKOLE
sala grupy "Mądre Sowy" wyposażona w elektryczny ekran, rzutnik i laptopa
sala grupy "Maleństwa" wyposażona w elektryczny ekran, rzutnik i laptopa
sala grupy "Tygryski" wyposażona w tablicę interaktywną wraz z rzutnikiem i laptopem
kuchnia
gabinet intendenta
gabinet księgowej i wicedyrektora
plac zabaw
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 10585
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.”
Janusz Korczak
Pedagog szkolny: mgr Aleksandra Czapla
Plan pracy pedagoga w roku szkolnym 2024/2025
Pedagog specjalny: mgr Violetta Finke-Piętka
Plan pracy pedagoga specjalnego w roku szkolnym 2024/2025
Psycholog: mgr Maria Kowalczyk
Psycholog: mgr Paulina Paks
Logopeda: mgr Agnieszka Żelazny
Informacje o pracy pedagoga
Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczno - pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji o prawach dziecka.
Pedagog współpracuje z:
- Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Będzinie.
- Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Psarach.
- Domem Dziecka w Sarnowie.
- Ośrodkiem Wspierania Dziecka i Rodziny w Będzinie.
- Sądem Rejonowym - Sądem Rodzinnym i Nieletnich w Będzinie.
- Kuratorami sądowymi.
- Komendą Powiatową Policji w Będzinie.
- Komisariatem Policji w Wojkowicach.
Uczniu, zwróć się do pedagoga gdy:
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny;
- nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem;
- masz problemy rodzinne;
- chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem;
- chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób;
- masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Rodzicu zwróć się do pedagoga, gdy:
• niepokoi Cię zachowanie dziecka;
• zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się;
• chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach;
• potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania;
• masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc;
ZAPRASZAM. POSTARAM SIĘ POMÓC.
Czasami zapominamy o prostych potrzebach,
które dzieci komunikują nam na co dzień.
Zapraszam więc wszystkich dorosłych do zatrzymania się w biegu,
pochylenia się nad swoimi pociechami i usłyszenia,
co mają nam, dorosłym, do powiedzenia.
„DZIECKO chce być dobre.
Jeśli nie umie - naucz.
Jeśli nie wie – wytłumacz.
Jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
- Szczegóły
- Kategoria: default
- Odsłon: 605
Zajęcia dodatkowe (rozwijające, wyrównawcze)
prowadzone przez nauczycieli w klasach I-III w roku szkolnym 2017/2018
Klasa I – czwartek godz. 11.50 - 12.35, piątek godz. 12.45 - 13.30
Klasa II - poniedziałek godz. 11.50 - 12.35, wtorek godz. 12.45 – 13.30
Klasa III a - poniedziałek godz. 11.50 – 12.35, środa godz. 12.45 - 13.30
Klasa III b– poniedziałek godz. 11.50 - 12.35, środa godz. 11.50 - 12.35
Zajęcia dodatkowe (rozwijające, wyrównawcze)
prowadzone przez nauczycieli w klasach IV - VI w roku szkolnym 2017/2018
Zajęcia rozwijające z języka polskiego – poniedziałek godz. 13.40 - 14.25
Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – czwartek godz. 12.45 – 13.30
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego – poniedziałek godz. 13.40 – 14.25
- środa godz. 12.45 - 13.30
Zajęcia z języka angielskiego - Innowacja pedagogiczna - czwartek godz. 12.45 - 13.30
Zajęcia rozwijające z matematyki – wtorek godz. 13.40 – 14.25
Zajęcia rozwijające z matematyki – środa godz. 12.45 – 13.30
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej – poniedziałek godz. 13.40 - 14.25
Zajęcia sportowe - SKS – środa godz. 7.00 – 7.45 (dziewczynki klasa V i VI)
- czwartek godz. 7.00 – 7.45 (dziewczynki klasa V i VI)
Zajęcia sportowe – SKS - wtorek godz. 13.40 - 14.25 (chłopcy klasa V i VI)
- piątek godz. 13.40 - 14.25 (chłopcy klasa V i VI)
Kółko przyrodnicze – wtorek godz. 12.45 – 14.25, czwartek godz. 13.40 - 14.25
Zajęcia muzyczne – wtorek godz. 7.15 – 7.45
Zajęcia rozwijające z historii – poniedziałek godz. 12.45 – 13.40
Zajęcia komputerowe - piątek - godz. 12.45 - 14.25
Zajęcia dziennikarskie - czwartek godz. 13.40 - 14.25
Zajęcia dodatkowe z religii – środa godz. 13.40 – 14.25
Zajęcia z pedagogiem – poniedziałek godz. 9.50 – 11.50
wtorek godz. 9.50 – 11.50
środa godz. 11.50 – 12.50
czwartek godz. 8.45 – 12.45
piątek godz. 8.00 – 12.00
Zajęcia logopedyczne – środa godz. 11.50 – 12.35 (grupa 2)
12.45 - 13.30 (grupa 3)
czwartek godz. 12.45 - 13.30 (grupa 4)
piątek godz. 12.45 – 13.30 (grupa1)
Zajęcia pozalekcyjne prowadzone przez trenerów spoza szkoły
Zajęcia teatralne - środa 12.45 - 13.30
Szermierka
poniedziałek - godz. 15.00 - 16.30
piątek - godz. 15.30 - 17.00
Język angielski – zajęcia opłacane indywidualnie przez rodziców.
poniedziałek godz. 12.45 – 13.30 ( klasa III a)
poniedziałek godz. 13.40 - 14.25 (klasa IV)
wtorek godz. 12.45 – 13.30 ( klasa III a)
wtorek godz. 13.40 - 14.25 (klasa IV)
środa godz. 12.45 – 13.30 (klasa III a)
środa godz. 13.40 – 14.25 (klasa III b)
czwartek godz. 12.45 – 13.30 (klasa III a)
czwartek godz. 13.40 – 14.25 (klasa III b)
Zajęcia taneczne - opłacane indywidualnie przez rodziców
HIP-HOP - zajęcia opłacane indywidualnie przez rodziców
czwartek godz. 14.30 - 15.30
"SZKOŁA MARZEŃ" - plan zajęć w roku szkolnym 2014/2015
Ośrodek Kultury w Sarnowie zaprasza :
- na zajęcia plastyczne w każdy poniedziałek w godz. 15.00-17.00
- na zajęcia teatralne, odbywające się w Szkole Podstawowej w Sarnowie, w poniedziałki w godz. 13.00-14.00