Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie uzyskał dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu „Razem dla lepszego jutra”

27 październik 2024

FERS RP UE RGB 1

 

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie uzyskał dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu „Razem dla lepszego jutra”. Projekt będzie realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Projekt realizujemy, aby:

  • Wzmocnić kompetencje zawodowe nauczycieli, efektywnie korzystać z nowych technologii, innowacyjnych metod i form nauczania, wdrażać rozwiązania nienaruszające równowagi ekologicznej,
  • Umożliwić aktywny udział uczniom i nauczycielom w realizowanym przedsięwzięciu.
  • Budować zdolności placówki do angażowania się w wymianę i współpracę międzynarodową oraz do realizacji wysokiej jakości projektów.

 

Z projektu korzystać będą pracownicy kadry pedagogicznej oraz uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie. W projekcie planujemy udział:

  • 4 pracowników kadry pedagogicznej w wizycie job shadowing w Colegio Teresiano del Pilar w Hiszpanii,
  • 11 pracowników kadry pedagogicznej w kursach i doskonaleniach zagranicznych, w tym:

- 2  specjalistów  w  kursie "All Children are Special: Strategies for Behaviour Management for Children with Special Needs" (oranizowanym przez Idevelop, 5 dni, Teneryfa).

- 1 nauczyciel w kursie "Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin).

 - 4 nauczycieli w kursach języka angielskiego, 3 z nich na poziomie podstawowym (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin), 1 na poziomie średnio-zaawansowanym (organizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).

 - 3 nauczycieli w kursie "Integrating Outdoor Learning Across Subjects" (oranizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).

 - 1 nauczyciel w kursie "CLIL for Physical Education Teachers" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL , 6 dni, Teneryfa).

  • 8 uczniów/uczennic w wieku 11-13 lat w grupowej mobilność uczniów w Istituto Comprensivo ”Falcone-Borsellino” Riccò del Golfo (La Spezia) we Włoszech. Ponadto w grupowej mobilności uczniów weźnie udział 2 opiekunów grupy.

 

Efekty wizyty job shadowing:

  • Poznanie technik uważności Mindfulness w praktyce szkolnej, z małymi i starszymi dziećmi.
  • Poznanie i doskonalenie metod i form pracy i włączania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w proces edukacji oraz codzienne życie szkoły.
  • Doskonalenie metod i form pracy, narzędzi ICT, programów i pomocy dydaktycznych w pracy z uczniami podczas zajęć przedszkolnych i lekcji na różnych przedmiotach oraz podczas realizacji projektów międzynarodowych.
  • Wzmocnienie kompetencji organizacyjnych i logistycznych związanych z podróżą zagraniczną.
  • Wzrost pewności siebie w kontaktach i współpracy z grupą o międzynarodowym wielokulturowym składzie.
  • Przełamanie bariery językowej. Doskonalenie kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych.
  • Poszerzenie wiedzy o kulturze i dziedzictwie europejskim i różnorodności.
  • Nawiązanie wiarygodnych i stabilnych kontaktów zagranicznych.

 

Uczestnicy poszczególnych kursów:

  • Zostaną wyposażeni w skuteczne narzędzia, metody i formy pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Nabędą umiejętności stosowania praktyki uważności, technik wpływających na własny nastrój i nastroje uczniów,
  • zdolność koncentracji, poziom stresu i komunikację.
  • Zdobędą pewność siebie w czytaniu, pisaniu i mówieniu w języku angielskim, poprawią słownictwo, gramatykę, wymowę
  • i umiejętności konwersacyjne w języku angielskim.
  • Rozwiną umiejętność płynnego integrowania zajęć na świeżym powietrzu z różnych przedmiotów, wyposażeni zostaną w
  • podstawowe zasady oraz techniki integracji przedmiotów, wiedzę ekologiczną, edukację przygodową i działania na rzecz
  • ochrony przyrody.
  • Zostaną zapoznani z metodami CLIL oraz PBL na swoim przedmiocie, metodą odwróconej lekcji.
  • Wszyscy rozwiną kompetencje językowe, organizacyjne, umiejętność współpracy w zespole międzynarodowym. Poznają kulturę i zwyczaje krajów odwiedzanych. Nawiążą nowe kontakty.

 

Efekty  grupowej mobilności uczniów:

  • rozwój umiejętności współpracy, nauki i spędzania czasu w środowisku międzynarodowym, wielokulturowym,
  • nawiązanie znajomości z rówieśnikami z zagranicy,
  • rozwój kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych, edukacji,
  • rozwój kompetencji społecznych,
  • podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych, umiejętności korzystania z mediów, nowoczesnych narzędzi technologiczno-komunikacyjnych, realizacji projektów eTwinning, programów online do tworzenia prezentacji, obróbki zdjęć, filmów,
  • rozwój i doskonalenie umiejętności autoprezentacji, umiejętności gromadzenia, selekcjonowania oraz przekazywania i prezentowania informacji,
  • rozwój krytycznego myślenia,
  • poznanie zwrotów grzecznościowych w języku włoskim,
  • rozwój świadomości działań proekologicznych,
  • podniesienie kompetencji w zakresie otwartości na różnorodność, tolerancji, poszanowanie drugiego człowieka oraz jego praw,
  • zwiększenie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionu i kraju działania.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Wartość projektu : 195 649,26 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 161 449,77 zł

 

FERS RP UE RGB 1