Uczniowie klas piątych w ramach innowacji pedagogicznej pt. „Podchody literackie i językowe” uczestniczyli w zabawie, której celem była powtórka lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”. Zadaniem uczniów było rozwiązanie kilkunastu zagadek utworzonych w oparciu o lekturę, a także wiedzę z życia codziennego. Było trochę historii, geografii, języka polskiego. Uczniowie w wylosowanych przez siebie grupach odwiedzali różne zakamarki szkoły, aby móc zmierzyć się z szyframi, taśmą czasu, mapą, anagramami, dyktandem graficznym, quizem wiedzy z lektury. Uczniowie musieli na podstawie zdjęć odgadnąć dawne zabawy podwórkowe, które były jeszcze nie tak dawno popularne, a które zniknęły z placów zabaw. Uczniowie poznali dawny sposób szyfrowania wiadomości systemem: GA-DE-RY-PO-LU-KI.
Całej grze towarzyszyła dobra zabawa i współpraca między uczniami, a to był najważniejszy cel tego przedsięwzięcia.