"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"

23 październik 2009

Projekt edukacyjny:
"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"
Program realizowały – mgr Agata Niemczyk, mgr Halina Piech-Ciężadło
Obecnie realizowany przez mgr Jadwigę Gąsiorek


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa. Beneficjantem Projektu jest Grupa Edukacyjna S. A., a Instytucją Pośredniczącą – Ministerstwo Edukacji Narodowej. Koncepcja Projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać.


Głównym celem Projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie w praktyce tej teorii zapewni uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we wszystkich dziedzinach aktywności prowadzących do rozwijania kompetencji kluczowych, a szczególnie: językowej (język ojczysty i obcy) , matematyczno-przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz społecznej (intra- i interpersonalnej). Praca z dziećmi odbywać się będzie w roku szkolnym 2009/2010 w klasie II i I, a w 2010/2011 w klasie I , podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych 50 godzinnych zajęciach pozalekcyjnych przeznaczonych dla każdej z klas.